CERITA MALAM RAYA

mlm raya lepas je berbuka.... mmg meriah kat kg... mercun bunyi sana sini.... lepas satu, satu lagi bunyi... biasa la.. dah nak raye an....  dah mcm kat zaman peperangan pon ade.... langit terang dgn cahaya bunga api n mercun... asap berkepul-kepul berteburan d angkasa....


tp kat umah nenek aku x de ar semeriah rumah2 len.... stok bunga api n mercun x de la... mungkin d sbbkan tokey jual mercun tiap2 tahun dah kne tangkap... aku plak x tau nak bli kat mne agi... so kitorg men je la bunga api kertas.... yg wane merah uh.... aku layan kan je la..... pas abes bunga api uh.. aku mati kutu.. x tau nak wat per... so aku n sepupu pon start moto jlan la satu kg.... time uh... setan kitorg dah kuar... tu yg p merayap... keh3... lme gak kitorg g jejlan.... kol 10.30-11.00 bru blik.....


time uh, sume dah msok umah.... dah nak tido... huhu... mmg degil an.... dah mlm2 buta pon g merayap gak.... pas aku n sepupu balik... kitorg lepak2 lu depan umah nenek...kitorg dok kat depan uh berempat je....aku, sepupu pompuan, sepupu laki n kawan sepupu..... berbual punyer berbual... gurau2... gelak2.. tgk jam dah kol 1 lebih... dekat kol 2... haha.. time nih la mak dah pnggil suh msuk.... huhu.. kitorg pe lagi lintang pukang cbut lari msuk umah... pe x nyer... tgh2 mlm buta p dok kat luar umah... hihihi... nakal kan aku??? degil nyer... hehe... jgn marah..... tgh2 mlm uh mak dah start nak bebel.... aku pon ape agi... buat2 tido la... huhu.. seb bek die bebel kejap je...


huhuhu... jgn plak korg tiru prangai aku nih... x elok... aku wat pon skali nih je.... hehehe....

No comments: