cerita anak kecil dalam jamban


ini kisah tentang seorg perempuan..

seorg gadis yg msa itu masih kecil dan perawan..
pejamkan mata dan bayangkan saja...
situasi nya berada di dalam suatu tempat kecil..
terpuruk yg kau nama kan jamban...
aku tidak tahu tentang kamu-kamu..
aku tidak tahu apa crita kamu..
tapi ini crita aku maka dengarkan..
ambil mata kamu dan paku..
dengar crita aku d suatu masa..
ketika dahulu d suatu masa..
menangis sendiri d suatu masa...
tentang diri sendiri d suatu masa...
aku d besarkan di manja d sayang..
aku d besarkan dgn segala rasa...
aku d besarkan dgn penuh cinta...
aku d besarkan biasa saja..

ayah bonda, kenapa bohong?
kenapa engkau hendak bohong?
dulu d kata akulah raja puteri jelita...
sekalian rakyat jelata akan mencemburui jiwa aku..
tapi ayah bunda, dunia tidak mahukan jiwa aku...
yang d hendakkan cuma wajah dan rupa saja..
wahai ayahbunda, kenapa bohong saya?

aku d besarkan sebagai seorg gadis..
yang gemuk pendek, busuk x cerdik...
aku d katakan orang..
"hey babi kenapa engkau sangat jelik?"
wahai ayahbonda, kenapa d bohong? aku ini bukan di sini..
tempat aku x sepatut nya di biarkan dluar pergi..
aku patut d simpan d suatu tempat..
d mana cuma ada ayah ibu..
d mana mereka kan sayang aku..
untuk siapa aku, untuk siapa aku..
bila aku keluar aku d keji..
bila aku d luar aku d maki..
kerana yg d mahukan cuma wajah rupa seri..


ayah bonda, kenapa bohong saya..
ayah bonda, kenapa tak cerita..
dunia tempat kejam, dunia macam-macam..
depa x suka saya, depa x cinta saya..
kenapa ayah? kenapa bunda?
tak d kabar kan yg mereka-mereka..
yang x suka kan siapa saya..
yang hendak dari dulu menjadi saya..
mereka semua hendak saya jadi cantik badan jelita..
tapi itu memang bukan saya, bukan saya, bukan saya..


maka apakah aku harus pergi?
duduk d rumah dan terus mati?
apakah aku tinggal d sini tak akan pergi..
tak akan pergi..


haaaa...aaaaa..aaaaa
dunia tempat kejam.. dunia macam-macam..
tapi jgn sedar dengarkan semua kata mereka..
dunia memang kejam, dunia macam-macam..
tapi jangan la engkau percaya kata mereka..
biar kita begini saja,buruk, gemuk,besar, cantik..


Biar saja diri kita ; cantik, molek, hodoh, jelik.
Siapa kita, itu kita. Cinta saja jiwa kita...

kalau mereka x suka, pergi mampus x apa..
tak apa...
tak suka tak apa..
ini sisa-sisa rasa..
rasa jiwa yang luka..

No comments: