KISAH HARI RAYA PERTAMA

pagi raya yg indah.... huhu... pas bgun tido aku dok la kat veranda umah nenek... smbil2 melyan prasaan terdengar plak takbir raya sayup2.... sayu plak dgr.... lagi2 tringt dak sorg uh.... mcm mne la die tempuh pagi raya mse uh.... mesti sunyi an tnpa org yg tersyg d sisi... hurmm....
pagi uh mmg trase bosan.. huhu pe x nyer... x dpt nak on9... lau aku on9 gak ade je yg marah... huhu tau la jeles... siap amek bdben org plak uh.... geram je....
hari raya tahun nih bese2 je....huhuhu... tema baju raye tahun nih... sumer wane ijau.... mule2 aku nak pkai bju wane pink.. tp x jdi ar... tgk sume pkai wane ijau... x kan tetbe je aku pkai wane pink an... mcm plik plak.... hehe... x sngke plak wane bju uh bole sme sumer...dri family blah mak smpai la family blah ayah... sumer pkai baju wane ijau.... hohoho... agak nye mmg d tkdir kan sume pkai bju ijau kot....
lepas sume blik solat hari raya... kitorg duk la bersalam-salamn.... x sangke plak aku ni ade hati tisu... lembut.... nmpk je ganas... tp dlm hati ade taman.... mengalir air mate aku mse uh... x benti2 plak uh... penat aku kesat air mata uh....


pas uh dpt la duet raye... yeyeye... macek2 sume bg wet raye... bnyk uh x de bnyak sgt pon... ade la dri x de.... pas uh aku ingt nak g raye umah membe... tp ayah nak balek umah atok cepat.... huhuhu... terpakse la ikot je.... smpai2 kat umah atok x de line plak nak on9.... sabar je la... bnyk kali aku cube on9... tp bukan men susah agi..


tgh syok2 on9.. parent ajak g umah tok ngah....huhu... mse aku tgh tggu ayah kuar kan kete aku dok la tepi kete uh.... pas uh tetbe je.. budak jiran sebelah dtg umah.... die uh mcm down sindrom ar... tp cute bdk nyer... klaka pon ade.... die dtg2 je umah tros die ckp "tandas, tandas" huhu... mse uh aku ngan akak aku pelik je... x semena-mena mata kitorg saling memandang.... dgn keadaan pelik aku pon ckp ar... tandas kat dlm... die pon tros la msuk umah g tandas.... aku n akak aku ni pelik la an... kat umah atok die x de tndas ke??? smpaikn g umah jiran tumpang tandas... lepas die buang air... macek pon interview la bdk uh.... perbulan mereka berbunyi begini :


macek: nme sape??
bdk uh : mawi world
macek : anak spe???
bdk uh : anak umi


dgn slumber je die jwb..... pas uh bdk uh tros blah... kitorg yg msih terpinga-pinga nih pon tros gelak..... macek ckp... wahh beruntung la kite... mawi dtg umah kite la.... huhuhuhu....(^_^)...


lepas je jlan2 g beraya... aku pon balik la kat umah atok aku yg x de line internet.... dgn penuh kesabaran aku on9 la....ternyata mmg ssh nak on9.... bnyak kali sngkot2.... tp aku ni jenis yg penyabar an...


mlm pon menjelma... bunyi mercun n bunga api pon start... diorg sume men kat bwah... slalu nye aku pon join skali... tp kenapa ntah tahun nih aku mcm mlas plak nak join diorg... bia je la.... tgh diorg men2 uh.. dtg plak anak jiran sebalah kiri plak... td sebelah kanan... diorg men la mercun... bdk kecik men mercun budak besa.. tnpa kawaln drpd ibu bapa mereka... diorg men mercun roket... tgh die men uh tetbe mercun roket uh tumbang ke tnah... dah bakar dah sumbu nyer... then mercun uh pergi la kat seorg bdk nih... die pon x sempat nak elak... then mercun uh meletop kat tgn n kaki die... hahaha... melalak bdk uh... abg die pon tros bwak bdk uh balik.... seb bek yg bakar uh abg die... kalau la cousin aku yg bakar.. abes la.... 


aku ingt x de la cite mse hari raya pertama nih ek... upe2 nye ade... bole la aku kongsi crita sikit2.... untuk tatapan korg.... hik3.... (^_^)v


the end..... =,=

No comments: