cinta kenangan silam

Dulu mse kecik2 aku slalu terfikirkan ape rase nye bercinta~
tgk org sume bercinta.. indah ke bercinta uh?? aku mencari d mana cinta ku.. tp.. sukar untuk di temui... aku terfikir lagi.. cinta tu wujud ke?? kalau wujud.. mcm die die bole wujud... dri mane dtg nye cinta uh?? hurmmm.. best x rase nye bercinta?? ade org kate.. cinta uh buta~ ade plak yg kate cinta itu indah.... tp.. ade gak yg kate cinta itu menyakitkan.. mne 1 yg btol??
ape itu ertinya cinta?? 
dri mana dtg nye cinta??
spe yg undang cinta uh??
bagaimanakah caranya cinta uh hadir??

akhirnya aku berjumpa juga dengan cinta uh.. namun hanya seketika.. cinta kami di rampas org yg ketiga.. kenapa die buat begitu?? aku tau kau dah berpunya.. tp kenapa kau mahu juga mengambil hak ku?? namun aku lepas kan nye jua.. aku rela.. terima kasih kerana hadir hanya seketika.. sekurang-kurang nya aku pernah merasakan nya...

setahun berlalu, aku bertemu dengan cinta kedua ku.. perkenalan yg tanpa d duga.. kau temani aku setiap masa.. namun jarak memisahkan kita.. kau bersama dengan cara mu.. aku dengan cara ku.. lama kelamaan.. kita jarang berhubung.. akhir nya.. aku tidak lagi mendengar kabar berita mu... hampir setahun....

kemudian aku bertemu pula dengan cinta ku yg ketiga.. perkenalan tanpa d duga juga..tp yg ini lain.. aku kenal diri melalui alam siber.. entah betol entahkan tidak.. hubungan kami x kekal lama.. beberapa hari kemudian.. aku terlihat die curang terhadap ku.. kau mempermainkan cinta ku!!

saket rase nye hati ku bila di lukai.. kasih ku di permainkan.. sayang ku di salah ertikan.. cinta ku di dustai.. hati ku hancur berderai.. pilu hati ku, ku pendam.. aku ikhlas kan semua yg berlaku...

akhirnya aku bertemu dengan cintaku yg keempat... aku berkenalan dgn nya bukan dgn cara yg sama aku berkenalan dgn 3 org terdahulu... kami bersua muka... bertentangan mata.. berbual bersama-sama..akhir nya kami jatuh cinta.. namun.. cinta itu bagai kan sukar buat kami.. setelah aku menerima sms drpd salah seorg bekas awek nye.. kepercayaanku terhadapnya berkurang... hurmmm.. aku bingung... kami makin jarang mesej.. aku selalu memberikan alasan...

sekali kau hadir di dalam hidupku.. mmg amat payah untuk aku melupakan semuanya.. kenapa begitu sukar utk ku melupakan semua nya??aku tidak tahan lagi.. cinta ku sering di permainkan... baru aku tau.. bagaimana rasa nya bercinta.. kadang-kadang, ianya bole jadi indah.. kadang2 ianya menyakitkan... kadang2 ianya menukarkan... adakah lagi ruang untuk ku saling cinta mencintai??

namun cinta ku kepada yang maha Esa takkan pernah kurang, takkan pernah hilang, takkan pernaj musnah, hanya kau saja yg ku cintai selamanya...........


 

No comments: