ragam politeknik

assalammualaikum & salam sejahtera...

dah 4 hari aku kat politeknik ni...
best + penat + sronok = macam2...
first : dapat kenal lagi ramai kawan dari setiap negeri...
ado klate, ado Kedah, Johor, Terengganu, Pahang, n many more la...
best... 

ok.. tujuan aku tulis ni bkn ape... nak cite je pengalaman aku kat politeknik ni dalam mase 4 hari ni..
macam2 berlaku weyh....
mule2 tu... hari pertama macam biasa la... daftar..
malam tu tido la... malam pertama kat hostel ni... mmg laaaaa.....
hari pertama dah takde karen... perghhh... duk dalam gelap + panas ... kipas tak idop..
kitorang pun satu tak habaq mai kat pengetua warden... masing2 duk pakat diam2 ja...
amek kau... berpanas la kat dalam bilik uh.... ok best !

pastu esok nya ok ok ja... ade la program2 yg dah di susun...
malam kedua plak... ade karen... best... sejuk ja.. berangin... 
tp yang klaka nya... pagi ketiga tu la... jam loceng tak bunyi... hamek kau.... bangun kol 6.50 AM... 
orang sume dah turun solat.... dah siap dah kot... kelam kabut kitorang aku n roomate...
tak smpat mandi.. biasa la tu kan... gosok gigi + cuci muke..
baru nak kluar depa suma dah masuk bilik tuk siap2 turun dewan..

MEMANG TERBAEK !!

hari ke empat plak... ok ok macam biase... 
selalu tiap2 hari ade makan free.. sepanjang MSK tu... ade la makan... so tak payah la susah pi cari makan...
makanan di sedia kan... TAPI !! hari ni... depa bagi makan sekerat hari ja...
smpai makan tengah hari je... so petang tu kene la cari makanan sndri..
aku n roomate buat keputusan nak makan meggi je...
 so aku n roomate pun ape lagi.. pi la koperasi beli meggi...
untuk di jadikan cerita kitorg pun bukak la meggi tu... 
pastu tuang la air ... kitorg ingtkan air tu panas... rupa2 nya...
SUAM2 je air nye.. hahahakk.. so jadi la meggi celup suam...
rangup plak uh meggi nye... 
kesimpulannya... setiap hari.. ada ja yang buat salah n malang nya.... 
aduhhh... pe kena la ni...
tapi best + sronok...
dok gelak2 je lau tringat...
huhuhuhu..... (^_*)Y


2 comments:

~ Cik Azz ~ said...

Besar gedabak gambarnya.. hehehe..

NinaChocotaz said...

@~ Cik Azz ~ hahaha... problem line internet.. aritu tak kluar pun gamba nye.... siut tul la..