jom ikot jalan-jalan !!!

assalammualaikum & salam sejahtera

tetibe je.. hari ni rasa macam nak jalan-jalan kat blog orang..
hehe.. rajin plak kan nak blogwalking malam ni...
kenapa ek ?
sebenar nye nina baru je beli tetikus.. tu yang macam rajin je nak jalan2...
kalau tak.. memang payah la nak klik sane.. klik sini...
pe lagi.. jom la join nina blogwalking malam2 ni...
lagi pun tengah nak hilang kan bosan la kate kan... ngeee...
jom jom jom...  

menghitung hari lagi.....

assalammualaikum & salam sejahtera...

wow ! menghitung hari lagi ke ? kalau dulu sibuk duk menghitung hari tuk SPM... 
sekarang ni menghitung hari tuk ape plak ni ? ermmm.... 
actually... 
tengah nak menghitung hari melangkah ke politeknik... 
tinggal beberapa hari je lagi...
ade la lam 10 hari... 
uh gementar siot....
first time kot pisah ngn family dgn jarak yg jauh...
huhuhu
barang-barang keperluan belum beli lagi... tadi baru pas uruskan bayaran yuran...
ingat kan nak buat medical checkup skali.. but tak bole nak buat sekarang.. die kate nnt keputusan checkup nye siap lambat... so kne buat kat klinik swasta... esok baru pegi...

penat woo ari ni jalan... kluar dari rumah awal pagi...
petang baru balik rumah... =___='
POLITEKNIK KOTA BHARU !!! wait for me !!!

katakan TIDAK ! kepada pembuangan bayi !

assalammualaikum & salam sejahtera..


lame gak tak update.. tak tau nak update ape.. ok... tadi time nina duk melayan youtube.. tetibe je terasa macam nak dengar puisi... so nina ade tau la sorang pemuisi ni... name dia FYNN JAMAL... mesti kenal kan ? alaa yang nyanyi lagu 150 JUTA tu... haaa dia la.. dia ada bakat au.. ok... jom la layan sama sama video ni...

lagu ni di tuju kan kepada sesiapa yang membuang anak merata... slalu nye orang yang buang anak ni org yang beranak luar nikah.. errr betol ke ? dont know la kan... sedih sangat2 dgr lagu ni... :'(

yang ni pun best jugak.. nak elak kan mengandung luar nikah kan ? dengar la lagu ni...

*thumb up for FYNN JAMAL*
i like your video... (^_*)Y

pizza meggi.. masakan orang bujang...

assalammualaikum & salam sejahtera..

"bosan la.. asyik mkn meggi je.. tak de makanan lain ke ?"
ni la ayat yang di keluar kan oleh masiswa & mahasiswi apabila dah hujung bulan..
nak makan kat luar diut tak de.. so meggi la jadi peneman..

ok... now den nak share macam mana nak bagi meggi tu sedap di makan..
jom ikot..

bahan-bahan :
- meggi
- telur
- pati ayam
- minyak

cara-cara :
1 ) rebus meggi . . then tos kan. buang air nya. .
2) letak dalam mangkuk. pecah kan telur.. dan gaulkan telur dengan meggi.
3) letakkan perencah meggi + pati ayam..
4) panas kan pan/ kuali.. letak minyak.. pastu msukkan meggi tadi.. masak macam buat lempeng..
5) hidangkan..

haa.. macam ni la rupa nya... makan cicah sos pon ok gak..
pastu masak garing2 sikit... jangan sampai hangus sudah la yea... 
selamat mencuba..
(^_^)Y