kelebihan solat terawih

Malam Pertama :iampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan ::

Malam Ketiga    : Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa- dosa mereka.


Malam Keempat : Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.:

Malam Kelima:Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa::

Malam Keenam: Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.::

Malam Ketujuh:Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

Malam Kelapan:Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

Malam Kesembilan:Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

Malam Kesepuluh:Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

Malam Kesebelas :Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.




Malam Keduabelas :Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya::




Malam Ketigabelas :Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.::



Malam Kelimabelas :Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya:::


Malam Keenambelas :Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga....


Malam Kelapanbelas:Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).::























Malam Kesembilanbelas:Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.


Malam Keduapuluh:Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.


This emoticon has been enhanced by Facicons
akan bersambung tiap2 hari....

No comments: